tisdag 7 februari 2012

En afterwork på Bishops

I fredags hade jag och en kompis lite afterwork på bishops vi hann med att prova ett par Mikkeller Single Hops och en Wisby American Pale Ale.

Om vi börjar med American Pale Alen (Provbryggd) så var den trevlig men ganska tillingsägande. Inte tråkig men lite för lika alla andra. Men om den kommer ut på bolaget så kommer jag nog att köpa den till sommaren, då jag tror den gör sig bättre en varm sommardag än en smällkall vinterafton.

Sen Provade vi tre olika Mikkeller Single Hop Apollo, Bravo och Sorachi Ace.

Bravo var en besvikelse, väldigt blek och platt för att vara en bra IPA humle.

Apollo var betydligt bättre, nästan ett monster om man ställer den mot Bravon.

Och den tredje var den japanska humlen Sorachi Ace som var riktigt udda sak och jag var ganska nöjd på att dela den. Om Apollo var ett monster så är denna Single hop ett monster av konstig. Doftade dill, men smakade mycket citrus och gräs.

Den enda Single hop med Sorachi Ace som jag provat förutom denna var Brooklyns Sorachi Ace och det jag minns av denna var att den vart riktigt trevlig men efter en stund så försvann allt vad humle hette och kvar var en väldigt trött och tråkig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar