onsdag 15 februari 2012

Lördagskväll och ett par ovanliga öl

I lördags var jag och min fru på middag hos Micke och Kajsa. Givetvis nördade jag och Micke iväg i öl världen och delade ett par olika öl från lite olika delar av världen.

Kvällens stora hyp var Dogfish Head 90 Minute Imperial IPA men tyvärr vart det kvällens besvikelse! Troligen var det något galet med flaskan då det kändes som humlen hade dragit på semester.  Micke hade tok laddat inför denna ölen men allt grusades tyvärr.  Såg att Ölrådet hade haft en provning med bla denna och den verkade vara betydligt bättre där.

Kvällens knasboll var nog PePo Beers IPA men den var inte i närheten av en IPA snarare en Veteöl men detta skall vara ett litet flummigt bryggeri i Israel så man vet ju aldrig hur de definierar en IPA. Men Deras Stout var riktigt trevlig så det fanns lite hop om att de kanske kunde producera en IPA med.



Kvällen riktiga överraskning var nog en Julöl som har stått längst in i Garderoben som jag och Micke mest skämtat om hur vedervärdig den var till Julen 2010, en  Anchor Christmas Ale. Då tycket nog jag och Micke att en smakade mest julmust och rödvin, när vi provade den i helgen så tycket vi den mer smakade som en light version av Santa's Little Helper.  Innehållet kanske hade bättra på sig med ett år på flaska eller så har ens smak förändrats under året. 








  


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar