torsdag 1 mars 2012

beställt den 1 mars

Idag satt jag på kontoret i andra tankar vid kl 10:00, så på lunchen ringer min vän Micke och undrade ifall det gick bra att beställa via Systembolagets nya sida. Shit det hade jag glömt bort! Så det var bara att gå in på bolagets sida och konstatera att de jag vill ha var slut på den sk. webdepån och då blev det att ringa Axel och hålla tummarna på att han var hemma. Så han fick agera löpare denna gång.  Kan säga att jag är lite avundsjuk på hans "kvartersbolag" Hansakompaniet i Malmö. Där inhandlades en Stillwater/Mikkeller Two Gypsies Our Side och en Cigar City Humidor IPA som just nu väntar på att vi mötes.


I övrigt har jag beställt lite andra öl från släppet som jag får hämta i början på nästa veckan. 

  1. Brewdog Hop Kills ? : Det är nästan något religiöst med en ny Brewdog den första vardagen i månaden utom Januari och Juli.
  2. Horn Beer Happy Hopper Easter: Har provat ett par av deras öl och de håller väldigt hög klass. 
  3. Little Korkny Ale: En öl som jag tänkte lagra några år men vi får väl se vad som händer.
  4. Mohawk Black Rocket: Förra gången jag drack den var den riktigt bra så jag hoppas att den är lika bra denna gången. 
  5. Brooklyn Black Chocolate Stout: Har bara hört att den skall vara riktigt 
I övrigt så är det ett par öl som finns i det tillfälliga sortimentet som jag får botniser i vid ett senare tillfälle. 

Jag har smakat av ett par av Februari nyheterna och den som föll mig mest på tungan var Stone Double Bastard  detta var helt klart den bästa ölen denna månaden. Och månadens hyp som uteblev var en öl från samma bryggeri Vertical Epic 11.11.11, hade en flaska sedan tidigare men hittade en flaska till på Bolaget i Växjö så det var bara att slå till. Delade denna öl med min bror och jag hoppades på att den skulle bitas lite mer än den gjorde, väldigt trevlig men lite tam då jag kanske förväntat mig lite mer chili bett. 

På bolaget i Växjö hittade jag även en lokal öl från Kallebryggeriet Blot den kommer bli väldigt kul att prova, kanske redan i morgon. 

Kallebryggeriets Blot



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar