söndag 1 april 2012

Mansförkylning

Förra helgen åkte jag på en tjurig och seglivad förkylning så att dricka finöl har inte känt särkilt högaktuellt då de mesta smakar likadant. Det ölen som jag viljat korka upp är en Stone 15th Anniversary IPA som stått i min garderob sen i december, men att dricka en riktigt bra öl med en ordenligt förkylning känns ganska bortkastat.

För några veckor sedan fick jag hem min beställning på två Mikkeller, Den ena var en Beer Geek Bruch Weasel Barrel (Islay Edition) och den andra var en Beer Geek Breakfast Barrel Bourbon.

Egentligen vill jag ha en vanlig Beer Geek Brunch Weasel men dessa gick tyvärr inte att importera per utan endast kolli men Islay Editon var en mer än fullvärdig ersättning.



BGB Islays delade jag med Micke. Då jag älskar rökig och tjärig whisky så var man nästan i himmelriket. Denna öl hade en massa av allt! Lättas att beskriva den var som en rökporter på steroider. Dess stora downside var priset på 179kr som privatimport men den var förbaskat kul att prova.

Inför morgondagen ölsläpp så har jag funderat på vad som skall införskaffas denna månaden och det är troligen dessa fyra i första hand.

Nynäshamns Dragets Kanal Dubbel IPA
Nøgne Ø Imperial IPA (#500)
BrewDog Lost Abbey Lost Dog
Flying Dog Kujo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar