lördag 5 november 2011

En dålig bloggare......

Hej igen!

Det var ett tag sedan sist! Jag har varit en dålig bloggare under en tid, skyller lite på LCHF Diet och tidsbrist. Inte så mycket öl har det blivit heller då man skall passa sig för kolhydraterna i LCHF kosten men jag har försökt synda lite lagom. Och det går bra!




Men jag handlat hem ett par november nyheter, och väntar på att få hem en ytterligare levernas på AB:07Tokyo Black Horizon från Brewdog och Amger Drei von Dänen.  Men dessa rackare får jag vänta på i två veckor tills Sigge kommer upp till Öl och Whisky mässan.  Jag blev lite avis på en flaska Micke hade beställt på bolaget nämligen en Saison Dupont Dry Hopping, en helt klart manlig flaska på 1,5 liter!


 Favoriten av de tre november nyheterna jag har provat är Meantime London Yakima Red Ale, en riktigt trevlig ale som var humlad, inte sådär knäcke söt utan ganska torr. Känns som en öl som hade varit suverän tillsammans med polarna, hämtmat och djupa diskutioner.

De andra två var Sierra Nevadan och Nils Oscar och de var båda väldigt trevliga men de var inte de som fick mig på fall denna gången.



Två öl som jag går och lurar på ett tag nu är Brewdog Bitch Please  och  Shipyards Smashed Blueberrys får se när jag smakar av dessa.


Om två veckor så är det ju dax av årets upplaga av Örebro Öl och Whisky festival. Hoppas på en och annan intressant smakupplevelse.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar