måndag 19 september 2011

En vecka på LCHF

Så nu har jag provat LCHF under en vecka och det går förvånatsvärt bra! Personligen trodde jag att jag en riktig sugerjunkie men det verkar inte fallet. Inför denna dieten så förbered  jag mig själv och min omgivning på att vara en väldigt sur och gnällig person under en tid framåt. Men resultatet var mer av en aha upplevelse då jag vart piggare och mer aktiv än innan.

Jag har inte varit så super strikt men följt dietens grund idé men med ett par egna mindre justeringar dock ingen öl.
 
Viktnedgången har blivit 3,6kg på denna veckan men denna siffran skall man nog se som en förhoppning att det är på rätt väg.

Dieten denna veckan har bestått av mycket Bacon, Ägg, Korv och Grädde så det är en väldigt njutbar diet för det mesta.  Denna veckan skall jag försöka finna lite nya recept och ingredienser för att få lite mer omväxling.

I lördags vart det en grabbmiddag med Amir och Erik. Walle lyckades fixa en billig hummer på snabbköpet till förrätten, varmrätten bestod av Renskavsgryta med Eriks egen plockade kantareller. Och som dryck till detta blev det rödvin, ett av mina personliga favorit rödviner 7 Deadly Zins.

Så denna veckan blir det ett litet vin tips, 7 Deadly Zins är ett mångsidigt vin som passar med det mesta i mat väg, och är ett perfekt bjud-/gå bort-vin då de flesta tycker att det är riktigt gott. En sak som även de lägger sig på pluskonto för detta vin är namnet speciellt en fredag eftermiddag på väg hem via bolagets vinhylla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar