söndag 11 september 2011

LCHF och öl

Har under den senaste tiden kommit fram till att det är dax att bli lite lättare. Kollat lite olika dieter och den som låter minst svälltande för en utpräglad köttätare är nog LCHF. Dock har man insett att man i så fall får ge upp något för att vinna något annat så det måste bli mindre öl. Men att sluta att dricka öl helt känns lite väl hårt men det blir nog en del nedskärning på den fronten, 1 gång i veckan  skall jag unna mig denna ytterst trevliga dryck.

I fortsättningen är det bara öl på lördagar som gäller. Nu är det bara att träna och käka rätt mat en tid framöver som gäller.

Det kan under en tid framöver dyka upp recensioner/tips på Vin och Whisky på denna blogg då dessa är lite mer tillåtna i LCHF konceptet. 

Denna helgen hade jag lite av en syndar inställning till, det var ett par öl hemma och på Bishops. Öppnade min Jai Alai IPA, och delade den med Amir och vi kom fram till att den var farligt god och väldigt lätt drucken för en IPA.  Denna ölen hade varit en given öl till grillat och under tiden man grillade men nu börjar denna säsong närma sig sitt slut, men det kanske finns nog några gånger kvar innan man packar in grillen.


4 kommentarer:

  1. Vilken tur att jag grillar året runt så att jag slipper sluta dricka Ipa ;-). Tråkigt att behöva undgå öldrickande men vill man bli fin får man lida pin. Lycka till// Malt

    SvaraRadera
  2. Tackar Malt! IPA är en trevlig dryck, har ju en och annan goding i lager men men till helgen blir det nog en ett glas vin till köttbiten. // Walle

    SvaraRadera
  3. Tjenna Walle. Jag tipsar om Viktväktarna. Jag gick ner 25 kg på det. Då får man dricka öl om man vill.
    LCHF funkar bara om man går all in, min sambo gör det nu och det är inte helt bra om man dricker öl.

    Ha de
    Balder - Ölrådet

    SvaraRadera
  4. Tjenare Balder! Jag tänkte ge LCHF ett försök och går det mindre bra så finns det ju alltid alternativ. Skall prova utan ölen ett tag och utvärdera dieten efter ett par veckor sen får vi se hur det blir, men jag kommer garanterat dricka öl på Öl och Whiskymässan i Örebro men det är ett tag kvar dit.

    SvaraRadera