torsdag 1 september 2011

Höga förhoppningar på dagens ölsläpp


Så idag var det ölsläpp på bolaget, själv så befann jag mig på resande fot så jag hade inte möjlighet att stå i kö för att köpa Hello My Name Is Ingrid. Men jag hade tur att Micke skulle hänga på låste så jag hade en chans att få tag i ett par flaskor med.

För en månad sedan stod jag och Micke i kön utanför Bolaget på Kungsgatan och vi lyckades lägga vantarna på två Bitch Please! tyvärr har jag inte haft tid för att sätta mig ner och prova den men det kommer nog komma under hösten. När jag och Micke köade senaste gången utanför bolaget så var det en rätt bra kö men denna gången var det tydligen ännu fler som väntade denna gången. Och en av de stora dragplåsterna denna gången verkade det som Brewdog var då den var slut på ett par minuter.

Jag tackar Micke för att han inhandlade mina Brewdogs, men på vägen hem svängde jag in på bolaget och handlade på mig ytterligare nyheter. Det vart två ganska blandade påsar som sträckte sig mellan Porter och Amerikansk Oktoberfestöl. 

När jag kom hem var jag tvungen att genomföra en rokad i kylskåpet för att samla ihop det som troligen kommer att drickas inom den närmaste framtiden och ställa ner resten av ölen i min lilla skattkista i klädkammaren.  Detta gjorde lite som en preventiv åtgärd för husfriden, det är ju inte riktigt poppis att fylla kylen med öl då även maten behöver kylas.

Har en fundering på att lägga in en beställning på några andra intressanta öl, jag skall sova på saken så vi får se vad det blir som beställt men en flaska Shipyard Smashed Blueberrys kan finnas med då den lät ganska spännande.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar