söndag 14 augusti 2011

Bigfoot och ett vad

I fredags så delade jag och Micke på en Bigfoot väldigt trevlig rackare, den var mer humlad än vad jag minns den.  Doftade mycket trevligt russin och en del humle. Smakar ganska maltigt och söt med lite humle på slutet. Jag har inte så mycket erfarenhet av Barley wine stilen men konstaterade att vi måste ta en Barley wine provning i höst i lite utbildningssyfte. Sitter på en Stone Old Guardian och Brewdogs Bitch Please. Stilen känns för mig lite höstig, då det känns som den behöver lite tyngre mat som tex vilt eller en gryta för att komma till sin rätt.

Och innan Barley Wine provningen så måste vi även ha en DIPA provning då Hello my name is Ingrid  dyker upp i september på bolaget.

Vadet som jag förlorade gick ut på att vi spelade plump och den av mig och Micke som förlorade skulle, beställa alternativt en Stor stark eller Norrlands Guld på Bishops och tycka att det vara en god öl och verkligen tycka om den offentligt. Och gissa vem som förlorade, jo jag! Får se när jag skall genomföra detta milt pinsamma.




1 kommentar:

  1. Det är stunden som gör ölen Walter! En solig dag på en solig uteservering så är de ölen perfekta=)

    SvaraRadera