onsdag 24 augusti 2011

Min sista Koppi IPA

Igår drack jag upp min sista Mikkeller Koppi Coffee IPA Tomawawk X Odoo Shakiso som jag för tycker är riktigt god och har en intressant smak kombination av humle, knäck och kaffe. Denna IPA var en av de trevliga IPAorna som dök upp under våren.

Efter en vecka av ljus och tillintegsägande lager så var det riktigt gott med en öl som hade lite mer attityd än Amstel, Mythos mm. 

Ett konstaterade är att Mikkeller är en Ölmakare som oftast har intressanta smak kombinationer, men de är ofta ganska välhumlade och dessa faller mig oftast i smaken. Tyvärr är den lite ovanlig med Mikkeller öl på bolaget för utom Jackie Brown  som också är en riktigt trevlig bekantskap. Vill man prova lite mer av Mikkeller får man ta sig till något av de mer välsorterade öl krogarna. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar