lördag 6 augusti 2011

International IPA-day 2011 och Pripps Blå

Den fjärde augusti firades det Intenational IPA dagen och det gjorde även jag.

Jag delade på tre stycken DIPA med min bror som annars är en sån där Pripps Blå kille. Första smakprovet vart en Drakens DIPA (en av mina favoriter just nu) och utlåtande vart granskog, en massa frukt och beska. De andra två är två av mina Gamla favoriter Hardcore IPA och  Hop Wollop.

 Pripps Blå passade rätt bra till vädret i torsdags, varm sommardag kombinerad med en slinka ner lätt öl. Jag måste ju ge lite creed till min bror som för ca 8 år sedan bjöd mig på en  Fuller's Honey Dew på Bishops, efter detta började mitt öl intresse för annan öl än ljus lager vakna. Där ifrån gick nog mitt intresse mer mot välhumlade saker så som Jämtlands Hell och sedan vidare mot IPA och en del annat gott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar