onsdag 3 augusti 2011

Ett första utlåtande på Drakens DIPA

Igår provad jag av en Drakens IPA, och kort och gott så kan jag säga att den var riktigt bra. Doftade riktigt gott, mycket humle, tall och citrus. Smaken är kraftigt med mycket toner av citrus och tallbarr den känns lite oljig i smaken. Om jag jämför lite med mina två favorit DIPAor som Hop Wollop och Hardcore IPA så ligger denna i samma klass. Medans Hardcore IPA och Hop Wollop ligger runt 35 kr flaskan på bolaget och Drakens ligger på 23kr så kan man se den som ett solklar fynd och en av favoriterna bland DIPA.  

Betyget på Drakens DIPA blir Mycket väl godkänd.
 

Detta inlägg kan ses som den första recension/test som jag skrivit. Målbilden med denna blogg kommer bli att skriva mer och lite utförliga recensioner det kommer nog ta sin tid då jag är lite ny på detta. 

2 kommentarer:

  1. Riktigt god öl det där, drack den på en Oppigårdsprovning ja va på i våras. Skall börja följa denna blogg tänkte ja, även kanske dela med mig av egna erfarenheter så småningom...

    SvaraRadera
  2. Hej Erik!
    Trevligt att du hittat hit!

    SvaraRadera