måndag 1 augusti 2011

Dagens fångst på Bolagets nysläpp

Idag hängde jag och Micke på låset till Bolaget. Tur var kanske det, skall jag väl medge. Vi började morgonen med en frukost på Java som ligger vägg i vägg med Bolaget på Kungsgatan i Örebro. Från uteserveringen på Java kunde vi se hur kön till bolaget växte. När de öppna bestod kön av ca 20-25 personer (både folk som skulle ha sin måndagsöl men även en hel del dryckers nördar).

Jag och Micke var tvåa och trea till fin öl hyllan, när vi stod i kassa kön konstaterade vi att många av ölen vi hade plockat på oss var slut eller så gott som slut. Det vart 13 öl och rätt många av dessa var Drakens DIPA, som jag har hört mycket gott om den så det skall bli kul att smaka denna.

En kul grej hände när jag och Micke stod och snackade, två herrar i bil svänger in på Stortorgets parkering, de båda kastar sig ur och de tittar sig omkring efter P automaten och de kommer fram till att de tar för lång tid så det börjar röra sig snabbt mot hörnet av kungsgatan. Troligen var de sena till det stället vi just kommit ifrån.

Ölen som jag plockade på mig var:
Brewdog/ Three Floydes Bitch Please
Oppigårds Drakens DIPA
Djävlebrygd Darwinian Ale
Sigtuna Harvest Ale
Sierra Nevada Bigfoot 2011


Jag återkommer med vad jag tycker om dessa rackarna vid ett senare tillfälle.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar