torsdag 11 augusti 2011

OriginAle från Bryggeriet Djævlebryg

 
Detta är en öl jag har hört väldigt blandat om, och jag hade rätt höga förväntningar om den. Och när jag stack ner näsan så var det den första doften som slog emot mig var alkohol. Och smaken var till en början knäckig, svag humlebeska och efter en kort stund slog alkoholen igenom igen, personligen hade jag hoppats på lite mer humle och smak än vad den lyckades levererade.

Jag har provat två andra av bryggeriets skapelser som jag personligen gillade skarp, Son of Nekron och Eklipse Pale Ale. Dessa två var riktigt bra och jag hade hoppats på att denna IPA skulle hålla samma höga klass.

Ölen jag tror att jag förväntade mig var en öl som var mer välhumlad och där inte smaken dominerades av alkohol. Så jag ställer mig nog i den skaran med personer som inte gör vågen för denna IPA.

För övrigt hoppas jag att de även i år tar in Son of Nekron till bolaget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar